Co jeść w czasie upałów?

Wysokie temperatury na zewnątrz często powodują, że nie mamy apetytu. Trudno nam wyobrazić sobie, że mamy usiąść przy stole i ze smakiem zjeść gorący obiad. Warto jednak wiedzieć, że to, jakich składników odżywczych dostarczymy swojemu organizmowi w czasie upałów, może pozytywnie wpłynąć na nasze samopoczucie. Najważniejsze jest to, aby pełnymi garściami czerpać z dobrodziejstw oferowanych nam przez naturę. W lecie owoce i warzywa są najzdrowsze, a także najtańsze.

Ponadto owoce pomagają regulować poziom nawodnienia organizmu. Najskuteczniejsze będą tu te soczyste: arbuzy, gruszki, jabłka, melony czy pomarańcze. Jako posiłek świetnie sprawdzi się też sałatka warzywna. Aby była lżejsza, zrezygnuj z ciężkiego dressingu. Majonez z powodzeniem możesz zastąpić jogurtem naturalnym.

Korzystne dla ciebie może być także wyeliminowanie z diety ciężkostrawnych, tłustych potraw i fast-foodów. Twój organizm ma wystarczająco dużo pracy, gdy musi bronić się przed upałem i chłodzić całe ciało. Postaraj się go dodatkowo nie obciążać. Unikaj również pikantnych potraw, które mogą działać rozgrzewająco. Także zamiast gorącej zupy obiadowej, możesz podać chłodnik.